Global Announcements:
03/11/09 November 2009: Staff & Gold Promotions. Click Here
02/11/09 Mastercard processing for Gold now available.
02/11/09 Lurker Clear-out of Grand Proportions (57,148). Click Here
Are You A Coffee Drinker? GOOD NEWS!!! -
08-24-2003, 10:52 AM
PROTECT YOUR LIVER WITH COFFEE.THE LATEST RESEARCH REVEALS DRINKING 3 OR MORE CUPS OF COFFEE CAN HALVE THE RISK OF CIRRHOSIS OF THE LIVER, EVEN AMONG THE ALCOHOL DRINKERS.DRINKING 3 OR MORE CUPS OF COFFEE A DAY CAN ALMOST HALVE THE RISK OF CIRRHOSIS OF THE LIVER, ACCORDING TO A NEW STUDY IN NORWAY.THE PROTECTIVE EFFECT APPLIES EVEN AMONG ALCOHOL ALCOHOL DRINKERS, WHOSE RISK OF CIRROSIS IS MUCH GREATER.BUT TRYING TO COMPENSATE FOR EXCESSIVE ALCOHOL CONSUMPTION BY DRINKING LOTS OF COFFEE IS UNLIKELY TO WORK. 7 OR 8 CUPS OF COFFEE A DAY PROVIDE NO MORE PROTECTION AGAINST CIRRHOSIS THAN DO 3.COFFEE IS THE WORLD'S MOST WIDELY USED DRUG, AND ONE OF THE MOST WIDELY STUDIED --- MORE THAN 19,000 SCIENTIFIC REPORTS HAVE BEEN PUBLISHED ON COFFEE OR IT'S MOST IMPORTANT INGREDIENT, CAFFEIN. VERY FEW SHOW ANY HARMFUL EFFECTS.THE RISKS OF CIRRHOSIS WERE 40% LOWER AMONG PEOPLE WHO DRANK AT LEAST 3 CUPS OF COFFEE A DAY THAN IT WAS AMONG THOSE WHO DRANK LESS, OR NONE AT ALL.WHY COFFEE SHOULD HAVE THIS PROTECTIVE EFFECT IS NOT CLEAR, THEY SAY. IT HAS PROBABLY NOTHING TO DO WITH CAFFEINE BECAUSE OTHER DRINKS THAT CONTAIN CAFFEINE, INCLUDING TEA, DID NOT HAVE THE SAME EFFECT.BUT THERE ARE AS MANY 400 ACTIVE AGENTS IN COFFEE, AND ANY ONE OF THEM MAY PLAY A PART. DR. AAGE TVERDAL, OF THE NORWEGIAN INSTITUTE OF PUBLIC HEALTH IN OSLO, SUGGESTS THAT COFFEE WORKS BY PROTECTING THE LIVER CELLS, SINCE COFFEE DRINKERS IN OTHER STUDIES HAVE BEEN SHOWN TO HAVE LOWER LEVELS OF LIVER ENZYMES ----- AN INDEX OF LIVER DAMAGE ---- IN THEIR BLOODSTREAMS.THE NEW STUDY BACKS UP 2 EARLIER ONES THA PRODUCED THE SAME RESULT. NE OF THEM, IN NOTHERN CALIFORNIA, SHOWED AN EVEN MORE DRAMATIC EFFECT, WITH PEOPLE WHO DRANK 4 OR MORE CUPS A DAY HAVING ONLY A FIFTH THE RISK OF CIRRHOSIS WHWN COMPARED WITH THOSE WHO DID NOT DRINK COFFEE AT ALL.ROGER COOK, OF THE BRITISH COFFEE ASSOCIATION, SAID: "THIS IS FURTHER EVIDENCE THAT COFFEE DRINKING IN MODERATION IS NOT ONLY PERFECTLY SAFE BUT MAY CONFER SOME HEALTH BENEFITS".THE MAJORITY OF STUDIES THAT HAVE BEEN PUBLISHED DO INDEED SHOW BENEFITS. COFFEE HAS BEEN SHOWN TO IMPROVE ALERTNESS AND ATHLETIC PERFORMANCE, PROTECT AGAINST PARKINSON'S AND ALZHEIMER'S DISEASES, AND REDUCE THE RISK OF COLON CANCER AND GALLSTONES.ON THE NEGATIVE SIDE OF THE LEDGER, COFFEE DOES HAVE A TENDENCY TO INCREASE BLOOD PRESSURE AND TO RAISE THE LEVEL OF STRESS HORMONES, WHICH COULD POSSIBLY INCREASES THE RISK OF HEART PROBLEMS. BUT THE RESEARCH, TAKEN AS A WHOLE, DOES NOT PROVIDE EVIDENCE THAT COFFEE INCREASES THE RISKS OF HEART ATTACK.THE SAME IS TRUE OF CANCER. COMPREHENSIVE REVIEWS SHOW THAT COFFEE HAS NO EFFECT ON CANCER AT MOST SITES, AND ACTUALLY REDUCES THE RISK OF COLON CANCER. 4 CUPS A DAY REDUCES THE RISK BY ABOUT A QUARTER.THERE IS, HOWEVER, A RISK IN PREGNANCY. 4 CUPS A DAY OR MORE CAN DOUBLE THE RISK OF MISCARRIAGE, SO THE UNITED STATES FOOD AND DRUG ADMINISTRATION HAS RECOMMENDED THAT PREGNANT WOMEN LIMIT THEIR INTAKE TO 2 CUPS A DAY.SO, MEMBERS, START DRINKING COFFEE BUT IN MODERATION FOR YOUR HEALTH.
Wow, ChongWa - ThankYouThankYouThankYou for supplying me with this valuable info - I drink about 3 HUGE MUGS of the most delicious Coffee ever - every day - I am in fact quite well known amongst my friends for my hand-brewed Java .... Try sweetening it with >honey (discovered that in Cali) - tastes awesome and has a lot of great effects as well! Peace0ut ~mike